STORA GULDFESTEN!

Vilken bra helg det har varit, hade det inte varit för att hosan jag haft i veckan har accelererat till max oxh gett mig både feber, halsont, ont i öronen, hostan såklart och för att inte tala om att mina ögon och min nästa tävlar om villka som kan rinna mest! som ni förstår så mår jag inte prima och är sjuk...igen!
Inte så oväntat kanske eftersom jag gått med hostan sen i Onsdags och kännde mig febrig redan på jobbet i lördags innan festen så var detta som sagt inte så oväntat!

Men helgen har endå varit mycket bra, något annat vägrade jag efter allt jobb som legat bakom denna festen!

På Fredagen låg jag hela dagen och kännd emig inte alls pigg men var ju endå tvungen att ge mig ut till Vireda med resten av fest gänget för att lägga ut golvet och bära bord och stolar och duka osv! Det blev kanon!
Efteråt blev det pizza med familjen och sen somnade jag tidigt eftersom jobbet kallade 06.00 dagen därpå!
Eftersom att jag ju inte mådde bra alls tyckte min kropp att jag hade sovit klart vid 03.15 efter att ha vridit på mig i ungefär en timme så gick jag upp och duschade och åt frukost i godan ro!

Väl på jobbet mådde jag piss och eftersom jag ju endå skulle kompa ut så valde jag att göra det extar tidigt för att få komma hem och hinna vila...så vid 14.00 låmnade jag jobbet! Men ni som känne rmig vet att jag aldrig hinner med det jag ska...och kom sent till förfesten hos martina, men hann nog med en timme eller så innan det var dags att bege sig mot Vireda!


Väl där hade folk börjat droppa in och gick min fantastiska tipsrunda! stämningen var något seg till en början men det e väll som alltid när man sätter samman folk som egentligen inte riktigt känner varandra!
Pappa invigde festen genom att hålla ett litet tal, ett tal som också inerhåll en priutdelning för oss damer! lommaryds herrarna och DKL delade ut varsit super fint halsband med en Diamntboll till oss tjejer...så nu har vi alla varsin diamntboll! mycket fint! TACK grabbar!
Nicke hängde på talandet och uppvaktade min lilla pappa som ni ju vet är sjukt mycket angagerad i fotbollen...han uppvaktades med en flaska wihskey...dom känner väll min pappa!
jag kunde ju inte vara sämmre jag så jag tog över micken och delade ut vårat tack från damlget, pressent kort på 8-glas till Bosse, Ronald, Pappa och Lena! Ni är Guld värda!


Sen bjöds ju alla gäster på buffé middag som var super god! Vinflaskor, ciderflaskor och groggar började flöda och stämmningen skruvades upp några hack under middagen!
Mitt officiella uppdrag var dock inte slutfört utan efter middagen höll jag och Martina i vårn prisutdelning med priser så som Årets:
Troschock
Michel Jordan
missfärning
känga
Ja som ni förstå det var inte så hemskt seriöst men det var himmla kul i alla fall!

Efter oss var det herrarnas tur att bli uppvaktade, något seriösare priser delades ut av Lasse och Stumpen!
och efter det oseriösa priser i tränare Stumpens årliga oscars gala!
Tex: Årets mål, miss, noll koll 1 och 2 , kung på krogen, röda kort och så måste jag ju så klart berätta att jag vann priset för årets stjärnsmäll...himmla kul eftersom att det bara var priser till herrarna egentligen, snacka om att jag blev pass!
Men för dom som ev undrar så fick jag detta ärofyllda pris för en smäll jag fick nör jag stod i publiken vid en match och fick näsblod! haha bollen som kom farande var nämligen stenhård! haha


Jaja, nog tjatat...eller inte riktigt jag tog över micken vid ett tillfälle till för att dela ut priser för tipspromenaden och där var mitt officiella uppdrag slut för kvällen och i och med det började jag partajja på fullt allvar!
Kvällen bjöd ju på himmla massa dans, ja det var faktiskt dans hela natten lång!
EN KANON KVÄLL HELT ENKELT, som avslutades med pizza hemma hos Icka och joel tillsammans med Ankan och Markus!


Det sista jag ska berätta innan jag lägger mig ner här i soffan och försöker sova lite är att vi också fick 2 nya sponsorer denna kväll...Aneby komun 5000 spänn och Markus företag Passera larm med hör och häpnad 10 000 kr! TACK TACK TACK! förstår inte hru vi ska kunna tacka alla underbara som väljer att tro på oss i Damlaget!
TACK!

So long
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback