00.36

Jag har kommit på att jag alltid har fruktansvärt svårt att hitta på en rubrik till mina inlägg och därför kommer jag nu starta med att alltid skriva tiden på inlägget i stället...det blir förbannat mycket mer smidigt så!

Efter bastu med Alex igårkväll och film i Tranås var jag endå uppe hyffsat tidigt idag på morgonen för att få tag i coachen och för att få reda på om jag skulle spela årets sista Smålandscup match mot Forserum!
Eftersom att Robban var sjuk så fick jag vara med och spela trots att jag egentligen inte ville det och bo helst ville vila mig inför en vecka med galet mycket fotboll! Träning Fredag, match Måndag. Träning tisdag. LEDIG Onsdag träning torsdag,fredag, lördag och söndag! Phuu!

Dagens match spelades alltså mot Forserums IF på Skogsvallen i Nässjö! de flesta av er vet ju att vi i ABL brukar kalla Forserum för "Gnällerum" efter dagens match kan jag säga att de inte förbättrat sitt rykte! FAN rentutsagt vad gnälliga!

Deras Toppforward är typ 40+ och jag fattar inte ens vad hon gjorde på plan överhuvutaget men med var hon i alla fall! asså sjukt illa om du frågar mig att vara definitivt äldst på planen och bete sig helt klart sämst!
I en disskusion mellan mig och 40 åringen:
(Detta utspelar sig med 3 minuter kvar av matchen, Forserum ligger under med 3-1)

40 åringen till dommarn: Nä asså nu tycker jag att du blåser av matche, det här är inte roligt längre!
(det sa hon för att hon tyckte vi spelade för fult alltså)
Ellen: Nej det är aldrig kul att förlora!
40 åringen: Asså jag ska säga dig att jag hade tänkt att gratulera er till att ni vann serien förra året och önska er lycka till i 4:an, men jag har ingen lust med det nu!
Ellen:Nähe? det skiter väl jag i!
sen kollade Elin och jag bara på varandra och la av ett asgarv! mycket moget av en medelålders kvinna! :)
Jag var iof ungefär lika omogen tillbaka men jag är ju iaf bara hälften så gammal som henne, känns mer okej då!
Efter matchen drog hon bort handen när vi skulle tacka för matchen, det var om möjligt ännu mognare!
och efter det så kom hon in i vårt omklädningsrum alltså efter matchen och hade en föreläsning om att hon inte tackade efter matchen...och bad om ursäkt för att hon inte tackat! det var ju snällt, jag hade ju verkligen gått och tänkt på det där med att hon drog bort handen i säkert en vecka annars!
nog om detta!

I Lördags hände förövrigt något knasigt som jag verkligen inte kan få ihop! jag har supit bort minneskortet till min kamera! alltså inte hela kameran utan bara minneskortet som ju som de flesta vet är placerade I kameran och innanför en lucka! hur fan har jag lyckats med det!
NÅGON FRÅN I LÖRDAGS SOM HAR EN ANING OM VART MITT MINNESKORT KAN HA FÖRSVUNNIT...UTLOVAS HITTELÖN!


nehe
so long
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback