Att göra Malmö!



Dåså, nu har jag vaknat efter en stentuff och skitlång dag igår när jag gjorde mitt bästa för att få ett jobb i Resebranchen!

Dagen började med att jag vaknade vid 4 för att omöjligt kunna somna om, tvingade dock mig själv att ligga kvar i sänge till ca 05.00 då jag en timme tidigare än beräknat gick upp och ställde mig i duchen!
kunde detta kanske bero på en gnutta nervositet? knappast? men kanske så att jag var fruktansvört rädd att missa tåget...så vi kan kalla det nervositet!

Kom i alla fall iväg till Nässjö 20 min tidigare än beräknat och det var kanske bra då väglaget var allt annat än bra!
Fick dock sitta på stationen och vänta på tåget ett tag villket vid denna tidpunkt endå kändes tryggt, ingen stress!
Tågresan ner till Malmö gick bra, hade tänkt att sova men det var ju så klart omöjligt!

Väl framme i Malmö var det SKIT KALLT, och jag skojjar inte när jag säger att jag hackade tänder när jag klev av tåget!
Chrille undrade om jag var dum i huvudet när jag berättade detta för honom och sa att Skåne minsann inte var det samma som Spanien OCH att det inte fann några dåliga väder bara dåliga kläder...så visst nu har jag dåliga kläder med...Tack tack!
...Nä Skämt och sido, på Centralen såg jag nog fruktansvärt bortkommen ut, och letade ivrigt efter en karta! min egna osm jag skrivit ut på eniro var inte till någon större hjälp faktiskt!
Hade Alex som moraliskt stöd i telefonen...Tack för det! Det hjälpte dock inte!
Gick en halvtimme i Malmö för att hitta på egen hand och bestämde mig sedan för att ta en taxi fram till dörren dit jag skulle...Hitta på vägen till taxin turist info och fick där hjälp med en vettig karta...så till sist hittade jag BRA gjort!

Väl på själva arbets intervjun var vi 10 st tjejer med samma mål, och dagen började med att de körde en power point och berättade om företaget, historiskt, framtiden och vad som krövs av en reseledare! efter det fick alla göra en kort presentation av sig själva. Och efter det blev vi indelade i grupper om 3 och våran grupp 4, där vi fick göra ett program för "Vår" barnklubb en vecka på Mallorca!


Efter att alla grupper redovisat sin vecka, var det så dags för de enskilda samtalen...det blir ju alltid välldigt pressat när man sitter där, många frågor som ska besvaras och snabba svar...nej tror inte att mitt sådant gick sådär tipp topp heller och när jag kom ut där ifrån kändes det som jag hade kunnat berätta en miljon mer saker om mig själv som dom hade behövt veta!

Men men nu e det gjort och vi får se vart det leder...inte så illa pinkat att var bland dom bästa av dom som sökte iaf!

Efter intervjun som var klar runt 4 hade jag ju X antalet timmar kvar tills mitt tåg gick hem till Småland igen.
Så i denna kyla satte jag mig och väntade på centralen, där det också var sviiinkallt!
Chrille undrade varför jag inte gick på stan eller liknande, det undrade jag med men det var så förbannat kallt att det bara gjorde ont i hela kroppen när man stack ut näsan...så jag struntade i det! mina dåliga kläder ni vet! ;)
jo jag gjorde i alla fall ett stopp på coolstuff butiken, ni vet det som e en internett sida egentligen! Köpte iaf ett bag in box ställ till mig och kanske framför allt till mamma för hon hade sagt att hin tyckte det var kul! haha det e helt genialiskt, det kan räkna ut hur många glas som finns kvar i boxen, eller hur många vinflaskor boxen motsvarar...GENIALISKT! dessutom kan alla som dricker ur den få varsin färg och en tillhörande knapp så kan man se hur mycket varje person/varje färg asså...har drukit! GENIALISKT!

Men dryga timmar senare så kom iaf mitt X2000 jag somnade innan vi hann anlända till Lund, och det tar kanske 5-10 mellan Malmö och lund...så jag var ganska så utmattad efter en dag med mycket nervositet sådär, vid denna tidbunkt hade jag faktiskt varit igång i 15 timmar!


Bilen stod där den skulle när jag 30 min försent anlände till Nässjö, och snart var jag hemma...skönt!


Nu får vi se vart det här leder, som sagt så kändes det som att dom hade kunnat få mer av mig och att jag kunde gjort det något bättre! Men det blir ju spännande att se vad dom säger om det hela när dom ringer någon gåmng i Februar!

Nu ska jag snart upp och äta Frukost och sen blir det Lunch med Stina på WC och kolla mat till klassfesten! Blir kanon!

So long
puss


Kommentarer
Postat av: matilda

va, vadå klassfest?? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback