Senaste dagarna!

Nu sitter jag så hemma i Aneby en Fredag! det e ganska mysigt och skönt att vara hemma hos mamma och pappa, har inte träffat dom på 2 veckor nu så det  ganska så trevligt! och det e väll just det som e bland de stora fördelarna med att numera bo själv, att det blir roligt när man väl träffar dom istället för att man dagarna i ända ska gå och slösa energi på att störa sig på varandra! det e efaktiskt en MYCKET bra grej med att bo själv...komma hem på besök!

I Torsdags var jag och Alexandra ute på äventyr, vi tog Nallens gammla volvo och åkte till Ullared Eftersom att Alexandra aldrig besökt denna metropol kände jag att det var dags för mig att ta tag i saken och ta med henne dit! Sagt och gjort klockan 05.30 rullade vi mot Ullared och hann inte komma ut ur Jönköping innan Alexandra körde fel för första gg...hur skulle nu detta gå? utan GPS och med alex kråkfötter som hon kladdat ner på ett papper med vägbeskrivningen från Eniro.se? jo man kan undra! men faktum är att vi hittade dock med vissa svårigheter! Faktum är att det var jag som höll i kartan som vi som TUR var hittade i bilen!
Väl på ullared var det som sig bör en himla massa folk och som vanligt blev dte också dyrare än vad man räknat med...men vad tusan! Dock var detta en mycket trevlig dag...så jag kagar inte!

Väl hemma i Jönköping städade jag lite och pratade telefon i sissådär 2 timmar. Bestämmde mig för att gå ut fast jag ahade tänkt att strunta i det...åkte ner till Linnéa Gick till Harrys...tjafsade en stund med vakten eftersom han vägrade inse det faktum att vi skulle stå med på Gästlistan! Kom in så vi precis han se 2 sista låtrana med Måns Zelmerlöw, skakade lite rumpa, tjöta med Alex som jobbade och drack en drink! sen tröttnade vi och gick hem! IOM att jag e lite rädd för att gå hem själv numera så sov jag brevid Linnéa inatt, inte mig emot!

Förmiddagen idag har spenderats till att planera morrgondagen så gott det går! Som ni ju vet e jag ju ett litet fan av att leka...så lite lekar blir det nog att vänta i morgon...likaså fest och bra drag...som vanligt...är ohyggligt taggad...SOM VANLIGT!
Gjorde en av mina bättre inbjudningar idag den löd enligt följande:

"Hej mina kära vänner! Hoppas att allt är sprudlande härligt såhär på Fredagen! I morgon är det Lördagen den 11/7 samma dag som Carl von Linne, 1749 reste tillSkåne för att som ni vet sudera blommor och bin! Samma dag som Apple förra året lanserade nya IPhone med 3G´! Det är också dagen då Ellionor och Ellionora har sin namnsdag samt att Mongoliet firar sin national dag! Något som också inträffade 11 Juli fast då 1897 var att Salomon August Andree startade sin polar expedition från Danskön till Svalbard! DEN DU! Alltså i morgon är ett historiskt viktigt datum som icke skall gå till spillo! :) För att fortsätta fortsätta världshistorien kommer vi lägga till vår egen del till den , för vem finner en anloedning till att inte festa med alla dessa händelser i bagaget? På Lördag är det fest! Kl:7 är du välkomen till Gjuterigatan8G (Nej det är inte jag som bor där men det e jag som är festfixaren) För er som ev är dåliga på adresser så är det hemma hos Alexandra, Linn och Linnéa.Skulle någon vara dålig på klockan så är 19.00 är den lilla visaren pekar på 7 och den långa står rakt upp på 12! Kvällens tema är rosa så du skall klä dig i något i denna underbara färg,skjorta, klänning,slips, skor you name it! Viktigt är också att du tar med ditt glada party humör, samt alkoholhaltig dryck!sist men inet minst Tagga och !hör av er om ni kommer eller ej!
/Ellen

Förmodligen blir det en lika trevlig kväll i morgon som det brular när alla ina goa vänner deltar!

Nu ska jag fortsätta mysa med min underbar mamma och pappa! Världens världens bästa!!!

So long
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback