En kalas Onsdag och blickar mot helgen!

hyffsat nyvaken efter att ha legat och tjötat med alex mest hela morgonen! Detta efter en kanonkväll igår!
Kände att jag inte orkade med att bara sitta hemma hela kvällen, och ringde Alex för att se om hon ev ville åka in till Jönköping och Olearys för att kolla på hockeyn, fotbollen och för att komma ut och träffa folk! Självklart var hon På idén! bra!
Sagt och gjort så åkte vi raka påret in till stan, kom till Olearys något efter 6 tiden men hade endå sånn tur att vi fick ett bord! Satt som sagt där och halvtittade på hockenyn som dessvärre slutade med förlust i SD 1-2...skit med! Jag har inte riktigt koll, är HV ute nu? eller e det en omgång kvar som dom måste vinna? har inte riktigt 100 % koll känner jag som sagt, men men!
Efter det pratade vi vidare, det var faktiskt mest det vi gjorde hela kvällen, mysigt...Sporten var lixom bar aen bonus!
Fick sällskap av ett gäng Engelsmän, trevligt! haha även om vissa komunikationssvårigheter uppstod! haha, men fan vilken dialekt dom har...man fattar ju inte alls vad dom säger!

Jag blickar nu fram emot en nykter helg, känns mycket skönt måste jag säga! MEN där med inte sagt att jag tänker hålla mig ifrån Vimmlet! I morgon åker jag in till jönköping igen, möter upp Alex och Linn förhoppningsvis även Linnéa och går på sedvanlig After Work! Frågan e bara var, vi ha bestämmt att vi för en gpngs skull ska gå någonannanstans än 8-glas denna helgen...tips någon!?
Olearys, John Buer, Harrys eller kanske det där nya pipes of scottland? vi får se!
Innan jag får åka och roa mig har jag visst (av en anledning som jag inte vet) lovat att göra mat till hela laget inför vad som väntas på Lördag! CUP!
kl halv 8 på morgonen åker vi til Tranås för att spela konstgräscup!
Ska bli mycket roligt men kanske framflrallt intressant att se hur vi står oss mot tuffare motstånd! egentligen har vi bara spelat en "Riktig" träningsmatch, detta mot Ekhagen på Zinken och den matchen går väll till historien som världens första fotbollsmatch på is, så den räknas väll inte riktigt! kan känna att övriga lag kan ha en fördel av att de nog har spelat lite mer mot riktigt motstånd, vi däremot har ju spelat ett antal intärnmatcher! och så långt ser det bra ut...vi formerar två riktigt jämna lag! lägger vi ihop det med de bästa spelarna i ett, kommer det nog bli skitbra! samtidigt som de spelare som e kvar VERKLIGEN inte skulle formera ett dåligt! så det känns bra!

Så vad som väntar mig i helgen är alltså en himmla massa fotboll, lite vimmel och sen får vi se!
Nu väntar städning här hemma, sen till Nässjö på ngn jävla arbetsförmedlingsträff vid 14 som känns så ointressant! efter det hem, slappa och sen möte med fotbollen (IGEN) innan träningen drar igång vid 19.00...har hela adidas utbud av träningsoveraller här hemma med, så ikväll ska det provas med laget! underbart! vi kommer bli snyggast i serien i år!

men nu var det visst städning som sagt!

So long
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback