Morrgonstund har guld i mun!

Ehh ja asså, morrgonstund vet jag inte om jag kan kalla det för längre men idag på morrgonen vid sissådär 06.30 så var det det och när jag vid den tidpunkten satte mig i bilen för att åka hem från Jönköping så var det morrgonstund och jag tänkte att jag skulle slänga in ett blogginlägg när jag kom hem. Men så blev det inte...jag somna! :)

Så nu sitter jag här! Gårdagen och helgens planer lyder som följer!
Redan i Onsdgskväll åkte jag in till Linnéa, vi åkte ner till Claras som e lite av en favorit för att fika lite! Mumms så himmla gott! och så himmla mysigt att bara sitta och prata över en fika! :) Många djupa disskusioner där! haha
Eftersom Linnéa som nämt innan är en arbetande flicka så var hon trött när vi kom hem hem och vi somnade ganska omgående brevid varandra i sängen! :) Mys!
Som vanligt så är hon alltid mycket piggare än mig på morgonen och hade hunnit med en liten promenad och smått och gott innan jag behagade vakna!
Då fick jag en supersmarrig frukost! Toast och någon äggröra, jag ska erkänna att jag var något skeptisk innan jag smakade! MEN när jag väl gjort det så var det himmla smarrigt faktiskt!

Efter denna mycket goda frulle skulle Linnéa snart överge mig för att åka till jobbet, funderade en stund över vad jag skulle hitta på? Alternativen var att åka hem och bli tvingad att hjälpa till att städa och vara själv helaste dagen. Eller att gå på stan tills Alex skulle komma in till stan vid 14.00 tiden! jag övervägde och koom fram till följande:
*Om jag går på stan själv så kommer jag slösa massa pengar...INTE BRA
*Åka hem, va själv, städa, FÖRBANNAT TRÅKIGT!
Så jag tog telefonen och messade Eben, den enda människan jag kunde tänka mig inte ha ngt på schemat! Fan va rätt jag kunde ha!

Så när Linnéa skulle till jobbet åkte jag ner till Gräshagen! Längesen jag var där och vi pratade massa skit. Kände att vädret var alldeles för fint (Eller Andreas tycket, ska faktiskt erkännas) för att bara sitta inne, så vi gick en promenad ner till Torpa! han solade solarie, och jag tjötade telefon med Alex under tiden! (Vilka problem vi kan ha med inköp av vårjacka) :P
Sedan traskade vi tillbaka till Borgensundsgatan, med solen i ögonen och vinden lite lätt i ryggen...Kände mig glad, så att studsa e nog ett bättre ord för hur vi (Eller jag) tog mig hem igen! Fick användning för mina nya solglasögon, bara det gjorde mig glad! HÄRLIGA VÅR! :)
Väl tillbaka på Gräshagen, Kikade vi på en sjukt bra film som jag inte vet titeln på! jag var sjukt konfundersam till en början, men som sagt den visade sig vara skitbra!
Kände efter filmen att det kanske var dags att ta tag i mitt liv och bege mig hemmåt, träning väntade ju nämligen! även om jag faktiskt mycket hellre hade hängt på ut och kolla på hockeyn som HV förövrigt vann! :)
Ställde upp och hjälpte Andreas att platta håret, blev mycket fiint! innan jag skjutsade han er till Öster och jag fortsatte hemmåt för träning som sagt!

kom hem, Slängde i mig mat, Hämtade Amelie och sen väntade ett riktigt gris pass! Kanske inte hade varit riktigt lika jobbigt om det inte vore för att jag hade maten så gott som på väg upp! Men men.. jag överlevde det var huvudsaken!
Men ca 10 000 kg mjölksyra i benen kom jag hem, duschade och bestämmde med Emanuel att jag skulle komma in till han i stan! Så återigen, stressa på, packa grejer och sätta mig i bilen! Detta packade gör mig galen! Själva åkandet e ingen större fara, men just packadet gör mig galen! haha
kom iaf in till Emanuel, tjötade, kollade TV och drack päronsaft! :) GOOT!
Eftersom han lixom Linnéa har ett jobb att sköta gick vi alltså upp vid 06.15, och jag åkte hem! :)

Nu sitter jag här och funderar frebrilt över vad jag ska göra ikväll! de andra verkar sugna på en utgång DOCK till Centrum, ni som känne rmig vet att jag inte älskar det stället direkt! Dock verkar Chrille och Pillan förstått detta också och ville nog inte gå dit! Vi får se!...Det e ju helgen innan löning också, troligtvis e det inte massa folk ute...! just nu e jag inte taggad, en hemmakväll med Taco och lite vin skulle sitta mycket bättre! det kan jag nig övertala de sistnämda till! Ska försöka! :)

I övrigt så e det Träning i morgon efter att Torpa FF dragit sig ur matchen som skulle spelats och på Söndag spelas det match mot Bodafors! eftersom jag redan tidigare bett om att få spela Lördagsmatchen så e jag nog inte uttagen till Söndagen! Vi får se hur det blir!

Nu ska jag ta tag i mitt liv, fixa vid mig, städa upp på mitt rum och laga falukorv och mackaroner till mig och lilla pappa!
Mumms!
So long
puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback