Såhär var min helg!

Jag tog mitt ansvar och lite där till kände jag när jag i Fredags förmiddag åkte ner och handlade, massa mat som skulle räcka till mig och ca 30 st hungriga fotbolls tjejer till! Det blev pastasallad och lite annat smått och gott...tänka er att jag lagade maten! och till så många, det var bra gjort av mig tycker jag! :) tror att tjejerna var nöjda!
Mer om Lördagen och Fotbollscupen i Tranås senare!

Efter att jag lagat massa mat som sagt så duschade jag och gjorde mig i ordning för den enda kvällen i vimmlet den här helgen, en nykter sådan men endå!
kvällen började med att Alex och jag som hade bestämmt oss för att vi INTE skulle gå på 8-glas afterwork för en gångs skulle gick förbi det mesta tänkbara i stan, började på John Bouer, Twin City, Olearys, Harrys! Men kände sen att 8-Glas lätt har Jönköpings bästa afterwork så vi gick dit iaf!
Väl där va det mycket folk och rörelse, vi fick stå vid baren och käka AW buffén, det funkade, det var trevligt! Riktigt trevligt...Alex och jag tjötade och skvallrade som vanligt om det mesta mellan himmel och jord!

Ebefors med vänner dök upp så vi satt och tjöta med dom lite på slutet med, haha himmla roliga killar...faktiskt!
Sen var klockan mycket för en tös som mig som skulle upp och spela cup på Lördagen! så det fick bli en hemfärd runt 11 tiden!

Klockan ringde vid halv 7 i Lördags, för att jag en timme senare skulle var afärdigpackad med mat och alla andra grejer i bilen och befinna mig för samling på ASK, alla känner som känner mig vet att det där med att komma i tid (Tyvärr) inte är min starka sida, så när jag 5 minuter sen anlände till ASK hade odm redan åkt...helt rätt hade jag också gjort...jag får skylla mig själv!
 jaja väl inne i Tranås väntade morgonmatch mot Ormaryds IF första lag...tror dom spelar i div 2 nu va? jag som stod över första matchen var rikigt nöjd med vad tjejerna presterade, visst fick dom försvara sig mest hela matchen men dom gjorde det mycket bra, och det som skiljer oss från oavagjort är en feldömd frispark vid straffområdet som letar sig in i mål! Ormaryd vann förövrigt cupen...så det får vi var anöjda med!

Andra matchen mot HIS/MAIS är det vi som för spelet men inte lyckas göra mål, ett noll kommer genom maggan som snyggt vänder upp och sätter den i mål, med 1 min och 30 sek gör dom mål på oss, stor besikelse vi skulle vunnit den..! men men..

inför tredje hände lite intärna tråkigheter och stämningen var inte osm dne borde, hursom förlorar vi återigen med 1 mål mot noll och match om sista priset var ett faktum!
Här var stämmningen om möjligt ännu sämre för ett ABL gäng som inte förlorat en match på nästan ett helt år! och den matchen ska vi nog helst av allt bara glömma!
Så en sista plats i Tranås cupen ska vi inte vara nöjda med, vad det gäller min individuella prestation e jag dock hyffsat nöjd...visst gjorde jag bort mig i några situationer, men på det stora hela e jag helt okej nöjd...kännd emig lätt i benen! det e skönt!
jag säger som "Dommar Linus" nu hinner du iaf hem till melodifestivalen om det kan vara till någon tröst!
Caroline af Ugglas vann ju inte iaf...det avr nog den största trösten!

nä mer uppdatering kommer, jag phallar inte mer nu!
so long
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback