Tillägnat Frinnaryds IF!

Okej, innan jag börjar att blogga på riktigt ska ni här få bakrunden!
Detta inlägg låg en dag i förra veckan på Aneby SK´s Hemsida!


Någon

Palle. Den som säger att Lommaryd är kommunens bästa lag är ju PAJEN :-)

Detta kunde jag ju inte låta bli att tagga till på, ett himla tjöt mellan ASK och LIF vilket börjar kännas lite uttjatat...Ni som känner mig vet att jag inte är den som håller käften så därför skrev jag:

3 mars 2009 17:55 av Ellen

Lik pappa?

Nej nu vet jag inte riktigt!
Visst att jag e lik min kära far (Pajen) för dom som ev inte skulle veta det!
Men riktigt så lika är vi nog inte!
Sist disskussionen kom upp var det endå JAG som hävdade att LIF var kommunens bästa herrlag, vilket det naturligtvis blev ett JÄVLA liv om! vilket jag också helt självklart gav en förklaring på...Jag sa då grattis till LIF som blev bäst placerad av de 3 lag från aneby kommun som deltog i Vrigstad världshus cup...alltså bästa kommun lag i Vrigstad cupen
Svårare än så var det inte! ...Så att hänga ut pappa för något jag har sagt känns väll endå inte helt rättvist!
LIF var bäst i vrigstadscupen, ASK var bättre på Stor plan i tranås, LIF gjorde bättre resultat i sin respektive serie, samtidigt som ASK spelar i en högre! var ligger problemet? alla spelare/Ledare/Supportar och andra aktiva har ju självklart ett hjärta i den förening man är aktiv och jobbar för, det e inte så konstigt kanske? men visst ska det det vara derby känsla när kommunlag möter varandra...men med allt detta tjafs utanför planen...på nätet känns det ju inte ens kul med dom matcherna längre!
Ett förslag kan ju kanske vara att ta lärdom av varandra i stället? jag menar det finns väll massa spelare i LIF som vill kunna finta som bröderna Göransson, ASK:are som vill nicka som Burenby eller slå frisparkar som Gusa!

Kom igen nu allihopa och lägg skitsnacket bakom er, spela fotboll och framför allt HA kul!
Tack för mig
kram Ellen Karlsson #4


Ja där har vi alltså bakrunden, det gulliga i det hela här var nog endå att Frinnaryd la sig i disskussionen:
mars 2009 14:33 av Söderby

Förgylld dag.

Ellen, läste dina noveller här inne, kan du inte komma in och blogga på vår hemsida istället? Underhållning på hög nivå, vi skulle verkligen uppskatta det :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Därför tillägnas detta inlägg Frinnaryds IF, inte för att jag har någon direkt koll på FIF, mer än att dom spelade mot Lommaryd i Lördags kväll, tyvärr missade jag matchen men enligt info ska den ha slutat oavgjort 3-3. och att andra halvlek ska ha varit lite parodi på "fotboll på Is" och dom flesta ska ha sett ut som bambi på hal. vad vet jag mer? inte så hemskt mycket...tror inte ens att jag har varit ute på deras idrottsplats någon gång i hela mitt liv!
Jo, jag retade "Målvakts Chrille" en gång på jobbet ang deras placering i serien! Egentligen va det ganska elakt och han blev nog lite smått sur tror jag :) (Det var förövrigt det som var meningen) haha! Men det e ju lätt för mig som serie segrare att vara kaxig!

FIF, Nya tag i år...jag ska hålla på er, Och komma och se hur frinnaryds fotbollsplan ser ut!
BIK, FIF och LIF i 5:an...vore väll endå kanon! :)


So long
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback